Vår i miniatyrvärlden!

Numer pryds min farstukvist av en kruka med en vårlikträdgård och en liten fontän.
Vattenporl är så rogivande tycker jag. Det blir ett helt annat liv i trädgården också oavsett om
det är ett stort eller litet vattenblänk.
Jag började med att lägga lecakulor i botten av krukan som lite extra dränering, sedan fyllde jag krukan med blomjord och gjorde plats för min vattenbehållare (i det här fallet en tom syltburk).
För att få variation i planteringen satte jag en liten vintergrön buske i bakkrunden (den blir träd i miniatyrträdgården).
Sedan satte jag några penseér med småblommor och avslutade med lite mossa.
Innan jag fortsatte med de övriga tillbehören vattnade jag växterna och såg till att krukan var fylld med jord upp till kanten.
Huset gjorde jag genom att limma på näver (hittade en bit på marken) och barkbitar (även de funna på marken) på en tom kartong av en 2 dl lättdrycksförpackning.
Först skar jag ut fönster och dörr och limmade bitar av blomståltråd som spröjs i fönstren.
En liten köksgardin pillades på plats också.
För att huset ska stå stadigt har jag lagt i några stenar.
Stugan står på en bädd av grus som fortsätter en bit runt "sjön".
Jag har även placerat ut några större stenar för att få samma variation som i naturen.
Slutligen placerade jag pumpen i burken och fyllde på med fina stenar för att täcka pump och burksidor.
Jag fyllde upp med vatten och pluggade in kontakten.
En ny värld har skapats! Mycket nöje med dina projekt!
 

Kommentera här: