Miniatyrträdgård del 4

I går blev det äntligen lite skönare väder.
Jag kastade mig ut till min miniatyrträdgård för att testa min bäck.
Vattnet bara försvann... jag behöver ju lägga plast/dammduk i botten!
Så går det när man är för ivrig.
Jag kapade några PET-flaskor i bägge ändar och klöv dem i mitten så att jag fick ett antal 
rundade plastbitar som jag lade ihop som en vattenrutschkana,
sedan placerade jag fontänslangen i plastfåran och lade på gruset igen.
Nu fungerarde det mycket bättre!
 
Häromdagen fick jag välkommet tillskott av växter från en bekant, som jag bland annat planterade i 
lilla skogen/heden uppe till vänster i miniatyrträdgården.
För att få variation som i skogen har jag även lagt ut olika mossor och stenar.
En eremit i sin hydda och några vilda kaniner har fått sitt hem där också.
 
fortsättning följer...
 
 
 

Kommentera här: