Bandbroderat armband

Jag har aldrig tålamod att brodera större projekt, men små projekt är kul
och när jag upptäckte bandbroderi blev jag väldigt förtjust,
Bandbroderi på patchwork är en underbar inspirationsbok.
Den finns bland annat på Adlibris.
 
https://www.adlibris.com/se/bok/bandbroderi-pa-patchwork-9789177158943
 
På tyg.se hittade jag armband i läder med tryckknappar.
De var utformade för egen dekoration och passar perfekt till bandbroderi.
Jag följde de tydliga instruktionerna i boken och gjorde armbandet på bilden.
Till fjärilarna använde jag organzaband och broderitråd.
Rosen gjorde jag av smala band som snälla vänner och bekanta sparat åt mig genom att klippa av
bandet i nacken som ofta sitter i nya kläder.
De är perfekta till en blomma eller några blomslingor.
Under rosen sydde jag fast en bit vinröd spets.
 
 
Mycket nöje!
 

Kommentera här: