Musik rum i stickad bok

Det här musikrummet har jag inrett i en stickad "bok".
Först stickade jag "pärmen", sedan ett "försättsblad" och en lång smal remsa som blir "bladen". Eftersom jag gjorde den ganska stor, styvstärkte jag delarna innan jag sydde ihop dem till en bok.
För att få en stadigare stomme klippte jag ut kartongdelar och limmade till en låda i boken.
Golvet är av träfanér, tapeten är från ett scrapbookark. Flygeln hade jag köpt för några år sedan. Noter skrev jag ut från datorn.
Urna, blommor, spegel och pianopallen kommer från Annas hobby & diversehandel.
Jag börjar få ett bibliotek av både stickade och kartong tittböcker.
Det är ett roligt format att jobba i. Det ger betraktaren en extra överraskning precis som med titttändsticksaskarna som jag skrivit om i ett tidigare inlägg.

Kommentera här: