Trädgård i miniatyr

Jag har ett stort intresse för både miniatyrer och trädgård.
Det suger rejält i tarmen efter att få börja odla i min trädgård,
så för att få lite utlopp för min odlariver plockade jag ihop en del miniatyrer jag samlat på mig (både från egen butik och annat håll), en batteridriven ljusslinga, miniväxter och
lite egentillverkade "markstenar" i lera.
Jag har tidigare beställt smidesstaket, bro, växtstöd och fågelbad från trädgårdsföretaget Bakker.
Nu fyllde jag en gammal plåt med blomjord och planterade mina växter och fixade en liten by och park med mina miniatyrer.
Till sommaren planerar jag att anlägga en miniatyr by i trädgården, så det här var en förövning.
Böcker om miniatyrträdgårdar finns att köpa på bland annat Adlibris.
Lycka till med eget skapande!

Kommentera här: