Miniatyrträdgård del 5

Vilket härligt väder vi haft de senaste dagarna! Perfekt att sitta och pilla med miniatyrträdgården.
 
Nedanför tomtebyn har jag gjort en park och början till en lekplats.
För att få staket och andra smågrejer att hålla sig på plats har jag använt kraftig blomstertråd som jag knipsat av i ca 15 cm längder och böjt till ett U.
Det låser effektivt fast staket med mera när man trycker ner dem i jorden.
 
När jag gjorde grusplanerna tryckte jag till jorden ordentligt och la plast under gruset för att förhindra ogräs att titta upp.
 
Vissa stödmurar och möbler har jag gjort av lera och smidestillbehören har jag köpt på Bakker.se.
De har även lite utemöbler och allt finns i vitt eller metallfärgat.
I fågelburen sitter en fågel som egentligen är en knapp, men han fick bosätta sig i buren istället.
 
Jag delade på några plantor för att få en mer harmonisk storlek på dem i förhållande till omgivningen.
 
Gungställningen har jag gjort av pinnar och ståltråd och gångarna är små knappar.
 
 

Kommentera här: