Miniatyrträdgård del 6

Nu har vi kommit till den sista delen av miniatyrvärlden.
Ett litet bostadsområde längst ner till vänster.
Här finns två hus med stomme av lättdryckskartonger.
Det ena är klätt med träspatlar och målat och det andra med björknäver och barkbitar.
Jag skar ut fönster och dörr innan jag limmade dit ytskiktet.
I fönstren har jag limmat små bitar av en kraftig blomtråd som spröjs och pillat dit en liten gardin.
Runt den vänstra trädgården har jag satt murar som jag gjort av självtorkande lera.
Det håller troligen bara en säsong ute, det finns tåligare material att använda, stenar förstås 
och murar i konststen att köpa på bland annat : miniature-gardening.com.
 
Runt den högra trädgården har jag gjort ett trästaket av glasspinnar och tunna blompinnar som jag sedan målat vitt.
Glasmosaik bitar har blivit plattgång tillsammans med några knappar.
Ett klädstreck är lätt fixat med ett par pinnar och lite tunt snöre.
Det viktiga är att få rätt propotioner på pinnar och snöre i förhållande till omgivningen.
Det får inte bli för stort och grovt.
En ändknopp till en gradinstång har blivit duvslag.
 
Jag fortsätter att lägga till detaljer och växter hela tiden. Man blir aldrig färdig precis som med en stor trädgård, men man behöver inte använda lika mycket tid, kraft och pengar på ett litet projekt som på en stor trädgård.
Jag kan ändå lova att du får ut mycket av denna lilla hobby!
 
 

Kommentera här: